New York Times Issues Correction After Trump Slams It For False Reporting

The New York Times has issued a correction to its article after President Donald Trump called the paper out on Twitter.

“The Failing and Corrupt @nytimes estimated the crowd last night at ‘1000 people,’ when in fact it was many times that number – and the arena was rockin,'” Trump tweeted Wednesday, May 30. “This is the way they demean and disparage. They are very dishonest people who don’t ‘get’ me, and never did!”

Trump was referring to the paper’s article about his rally in Nashville, Tennessee, the day before.

After Trump’s tweet, the paper added a correction: “An earlier version of this article cited an incorrect figure for the number of people attending President Trump’s rally. While no exact figure is available, the fire marshal’s office estimated that approximately 5,500 people attended the rally, not about 1,000 people.”

Trump has repeatedly criticized the paper for biased and false reporting, dubbing it the “failing New York Times.”

He has addressed the paper about 150 times on Twitter in the past three years, mostly critically.

It’s not just The New York Times though. Trump has repeatedly called large left-leaning outlets—CNN, NBC, CBS, ABC, The New York Times, The Washington Post—”fake news.”

In fact, he’s used the phrase “fake news” 196 times in his tweets, according to the Trump Twitter Archive.

The Republican Party even announced the “Fake News Awards” in January, listing 10 examples of news stories, some of them with major implications, that turned out to be wrong or outright false.

The first “prize” went to The New York Times’ Paul Krugman for a column he wrote on Nov. 9, 2016, that questioned whether the stock market would ever recover from a Trump presidency. Instead, markets have set record after record, with the Dow Jones reaching 26,000 points for the first time on Jan. 11.

The paper also claimed the 10th ‘award’ for having to run an embarrassing correction after it claimed that the Trump administration had hidden a climate change report. The report was publicly available.

Only two weeks after the “Fake News Awards,” the paper ran a story claiming that President Trump tried to fire special counsel Robert Mueller and that senior White House lawyer Don McGahn tried to quit because of it. CNN followed up, claiming the White House was “in turmoil as CNN confirms Trump tried to fire Robert Mueller.”

The story was quickly debunked, however. CBS reported on Jan. 27 that Trump did not give an order to fire Mueller. It states Trump discussed the issue, and noted three areas where Mueller could have conflicts of interests in his role, but never gave any orders. CBS also reported that while McGahn did allegedly threaten to quit, it wasn’t about Trump and Mueller.

Elizabeth Harrington of Fox News speculated that the New York Times published its debunked story to detract from the release of text messages from the disgraced FBI agent who conducted the interviews with Hillary Clinton in her email scandal. The New York Times piece was published just two hours after Sen. Chuck Grassley (R-Iowa) released the text messages of former FBI Deputy Assistant Director Peter Strzok and FBI lawyer Lisa Page in which they discussed going easy on Hillary Clinton in the email scandal investigations.

Trump also responded to the claims, telling reporter, “Fake news, folks. Fake news. Typical New York Times fake stories.”

Epoch Times reporters Jasper Fakkert and Joshua Philipp contributed to this report.

 

Watch Next:

Joshua Holt Tearfully Reunited With Family in U.S. After Being Freed by Venezuela

This is the tearful moment American citizen Joshua Holt was reunited with his family after landing in the United States, just hours after he was unexpectedly released by Venezuela’s socialist government.

RECOMMENDED