Subscribe

Venezuelan Anti-Chavez TV Station Owner Arrested

By Jack Phillips
Epoch Times Staff
Created: March 26, 2010 Last Updated: March 26, 2010
Related articles: World » South America
Print E-mail to a friend Give feedback

Guillermo Zuloaga (C), head of Globovision opposition network, talks to journalists after the Venezuelan Justice informed about his ban on leaving the country, in Caracas on July 22, 2009.  (Thomas Coex/AFP/Getty Images)

Guillermo Zuloaga (C), head of Globovision opposition network, talks to journalists after the Venezuelan Justice informed about his ban on leaving the country, in Caracas on July 22, 2009. (Thomas Coex/AFP/Getty Images)

A television station owner that took a stance against the Venezuelan government was arrested on Thursday.

The owner of Globovision, Guillermo Zuloaga, was charged with making “offensive” comments against Venezuelan President Hugo Chavez, according to Attorney General Luisa Ortega, reported the Associated Press.

Zuloaga was released later, but is ordered not to leave the country. Globovision is the only channel that has voiced opposition against Chavez after RCTV, another channel that voiced an opposing opinion against the president, was forced to go offline back in 2007.

Venezuelan officials detained Zuloaga at an airport as he was apparently leaving to go on vacation. When he was released, he said “I'm staying here,” calling accusations against him “ridiculous,” according to the AP report.


| Related Video NTDTV |




GET THE FREE DAILY E-NEWSLETTER


Selected Topics from The Epoch Times

Wayne Dean Doyle