Security Chief Zhou and Disgraced Chongqing Boss Bo Xilai Conspired to Defame Chinese Premier Wen, Alleges Insider

May 27, 2012 Updated: October 10, 2018

Despite all news about top guns in the Chinese Communist Party being carefully censored by the Great Firewall that sanitizes China’s Internet, curiously enough, rumors that Premier Wen Jiabao’s family is involved in corruption are easily viewed within China.

It’s now come out that political opponents of Wen’s have been deliberately spreading the rumors as part of contentions within the Party.

An insider recently told New Century News that Bo Xilai, the former Party Secretary of Chongqing city, was responsible for spreading the corruption charges about Wen’s wife and son. The insider said one of Bo’s supporters, who is currently under investigation, confessed that Bo personally instructed other people to spread the rumors.

According to the insider, the scheme against Wen included spreading the rumours through 21st Century Business Herald and other well-known Chinese news websites, as well having people with close ties spread the rumors to Consulate officials in China.

The insider quoted the source as saying “Bo was pleased about the work done and commended the job as outstanding.”

Bo’s follower under investigation also revealed that Sima Nan, a famous member of the “50-cent party,” helped to review and polish the defamation material, which was later published on an overseas website.

Sima Nan has been a vocal advocate of Bo’s and frequently discusses the allegations against Wen’s family, though he refrains from making comments on any other top leaders, such as Chinese leader Hu Jintao, Bo Xilai, or former securiy chief Zhou Yongkang. Zhou and Bo are both under investigation for a range of charges, including conspiring to overthrow Xi Jinping after his expected promotion to head of the Chinese Communist Party (CCP) later this year.

Click to read about the most recent developments in the ongoing crisis within the Chinese communist regime. In this special topic, we provide readers with the necessary context to understand the situation. Get the RSS feed. Get the new interactive Timeline of Events. Who are the Major Players? Chinese Regime in Crisis RSS Feed

Wen’s retaliation came in a recent Politburo Meeting.

That was where, before a wide gathering of the CCP Politburo, Wen questioned Zhou about his connections with Bo and called for Zhou to be investigated.

Zhou attempted to counter attack by referring to the rumors of corruption involving Wen’s wife and said that she should also be investigated. “Otherwise an investigation of me is just partial, unacceptable to other Party members,” Zhou responded, according to a well-placed source in Beijing.

Zeng Qinghong, a former vice chairman of the country and an ally of Zhou, was said to have supported the demand for an investigation of Wen’s wife.

Wen said it was no problem for him or his family to be investigated and he would resign immediately if any were proven to be involved in embezzlement.

Systematic rumor mongering has been a well-practiced tactic within the CCP.

The Epoch Times published an exclusive report about Google’s forced exit from China in late April, revealing how Bo and Zhou manipulated Baidu, China’s leading search engine, to spread negative news against Hu Jintao, Wen Jiabao and Xi Jinping.

When Chongqing’s former top cop, Wang Lijun, fled for his life to the U.S. Consulate in Chengdu on Feb. 6, he set in motion a political storm that has not subsided. The battle behind the scenes turns on what stance officials take toward the persecution of Falun Gong. The faction with bloody hands—the officials former CCP head Jiang Zemin promoted in order to carry out the persecution—is seeking to avoid accountability for their crimes and to continue the campaign. Other officials are refusing any longer to participate in the persecution. Events present a clear choice to the officials and citizens of China, as well as people around the world: either support or oppose the persecution of Falun Gong. History will record the choice each person makes.

Read the original Chinese article

The Epoch Times publishes in 35 countries and in 19 languages. Subscribe to our e-newsletter.