Lance Armstrong Settles with Britain’s Sunday Times Over Report

By Zachary Stieber
Zachary Stieber
Zachary Stieber
Reporter
Zachary Stieber covers U.S. news, including politics and court cases. He started at The Epoch Times as a New York City metro reporter.
August 25, 2013 Updated: July 18, 2015

Lance Armstrong, the former American cyclist, has reached a settlement with the British Sunday Times publication, which accused him of deceit and sued him for more than $1.5 million after he admitted to using performance enhancing drugs.

The situation arose nine years ago when the Times published an article suggesting Armstrong might have used performance enhancing drugs. Armstrong sued for libel and won about $468,000.

Last year the case took a turn after the United States Anti-Doping Agency announced that it had overwhelming evidence of drug use by Armstrong, who has won cycling’s annual championship of sorts, the Tour de France, multiple times.

Armstrong later publicly admitted he had taken performance-enhancing drugs.

The Times sued Armstrong after the agency’s announcement, demanding the return of the money he had been awarded as well as $1.1 million for costs.

On Sunday the two sides reached a settlement for an undisclosed amount.

 The two sides “reached a mutually acceptable final resolution to all claims against Lance Armstrong related to the 2012 High Court proceedings and are entirely happy with the agreed settlement, the terms of which remain confidential,” said the Times in an article titled “Drug cheat Lance Armstrong settles with The Sunday Times.” 

Zachary Stieber
Zachary Stieber
Reporter
Zachary Stieber covers U.S. news, including politics and court cases. He started at The Epoch Times as a New York City metro reporter.