Chinese Epoch Times Sees Traffic Explode

April 2, 2012 Updated: October 1, 2015
Traffic to the website of the Chinese version of The Epoch Times jumped from 1 million page views a day to four million, following the exposing of the infighting within the Chinese communist regime. (The Epoch Times)

Traffic has skyrocketed at the Chinese version of the Epoch Times ever since it started reporting about infighting within the Chinese regime.

Called Dajiyuan in Chinese, the paper has published hundreds of stories on the brewing controversy since it erupted on the eve of Canadian Prime Minister Stephen Harper’s trip to China.

That was Feb. 6, when Wang Lijun, the top cop in Chongqing city, fled the city and tried to defect at the U.S. Consulate in Chengdu, reportedly out of fear for his life from his former boss Bo Xilai.

Dajiyuan—pronounced Da-jee-you-en in Mandarin—has followed closely as key figures allied with former Chinese leader Jiang Zemin come under fire from an opposing faction within the Chinese Communist Party.

On March 14, former Chongqing Party Secretary Bo Xilai was purged, a sensational development the Epoch Times had predicted well in advance. Over the next seven days, the paper’s website published 224 articles on the topic.

The Epoch Times has a reputation as the independent voice on mainland China. When issues of particular sensitivity arise, Chinese readers turn to the Epoch Times for uncensored facts and clear analysis.

Latest News: Denial of Service Attack Targets Epoch Times

Get the RSS feed. Get the Timeline of Events. Who are the Major Players?

As a result, the website traffic jumped from 1 million page views a day to 4 million according to, the market leader for website rankings. No other major Chinese newspaper saw that same trend, as no other Chinese newspaper scrutinizes events in China with the dedication of The Epoch Times.

At the same time,‘s traffic ranking also soared, from around 8,000 to somewhere closer to 2,000.

The Epoch Times was started by Chinese in North America motivated by a goal to provide Chinese news coverage independent of the Chinese regime, which exerts significant influence and sometimes control over the mainstay Chinese publications distributed overseas.

The Epoch Times is the publisher of one of the most highly censored documents in China today, a series of nine commentaries on the history and nature of the CCP. The “Nine Commentaries on the Communist Party” have inspired over 100 million Chinese people to declare their withdrawal from the CCP and its affiliated organizations.

Correction: A previous version of the article stated that Chinese Epoch Times’ web traffic grew from 1 million page views a month to 4 million. Actually, that was the number per day, or approximately 30 times higher than what was written. The Epoch Times regrets the error.

Click this tag or to read about the most recent developments in the ongoing power struggle within the Chinese communist regime. Intra-CCP politics are a challenge to make sense of, even for veteran China watchers. Here we attempt to provide readers with the necessary context to understand the situation. Get the RSS feed. Get the Timeline of Events. Who are the Major PlayersChinese Regime in Crisis RSS Feed