World Cup Rigged, Fixed? Germany-Argentina FIFA Match-Fixing Jokes Rampant on Twitter; 2 Refs Called into Question

A large number of users on Twitter were accusing or outright joking about FIFA rigging the World Cup during Argentina and Germany on Sunday in which Germany won 1-0.

There’s been little to no reports of match-fixing for the World Cup.

Earlier this month, FIFA said it would investigate Cameroon for match-fixing.

And a few days ago, FIFA said it had doubts that a match could have been fixed, which was reported on by German publication Der Spiegel.

“The article has put the integrity of FIFA World Cup matches in question, which is a serious allegation,” FIFA director of security Ralf Mutschke said, according to Fox News.

The Spiegel article cited Wilson Raj, a convicted match-fixer, as saying the Cameroon 0-4 loss to Croatia was rigged. Raj told a journalist with the publication that Cameroon would lose 4-0 hours before the team played Croatia and they did.

Raj, however, denied the claims, saying: “”At no time did I make reference to four goals being scored or to a red card being issued.”

Mutschke added: “As mentioned on various occasions, FIFA has carefully monitored all 56 games to date and will continue to monitor the remaining eight matches of the 2014 FIFA World Cup. So far, we have found no indication of any match manipulation on the betting market.”

Another report from the Daily Mail said there were allegations that two World Cup referees were involved in match-fixing. 

“It is important to note that we have no indications that the integrity of the FIFA World Cup has been compromised. Generally speaking, we are not in a position to comment or provide information on any match-manipulation investigations that are ongoing so as not to compromise investigations, nor do we provide any comments as to whether or not any investigations are underway,” a FIFA spokesperson said of the allegations.

The Mail reported that Brazilian security were notified that the two refs had officiated matches.

The paper did not identify the two officials in question.

RECOMMENDED